Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

 

CasaShopping

Gammel Mønt 14

1117 København K 

33 32 70 41 #2 

info@casashopping.dk

 

CasaShop

Store Regnegade 2 

1110 København K 

33 32 70 41 #1 

info@casashop.dk

 

Kundeservice

Du kan kontakte os på telefon 33 32 70 41 indenfor åbningstiden og mail info@casashopping.dk, som vi besvarer indenfor 24 timer i hverdagene.

1. Bestilling

KØB trin-for-trin

  • Find den ønskede vare.
  • Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
  • Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.
  • Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boksen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
  • Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".
  • På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
  • Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
  • Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet.
  • Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Godkend". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
  • Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
  • Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.

1.2 Betaling

CasaShopping modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Mastercard samt Diners. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

CasaShopping krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Alle priser er angivet i DKK og er inkl. 25% moms.

1.3 Levering

Fragt: 80,-
Ved køb over 800: Fri fragt

Fragt på udsalgsvarer: 85,-

Store varer: 345,-

CasaShopping sørger for levering med GLS eller fragtfirma. Vi forbeholder os retten til at vælge alternativ fragt i tilfælde hvor det vurderes at GLS ikke er en hensigtsmæssig løsning. Dette vil dog ikke få betydning for den opgivet fragtpris.
CasaShopping kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. Bemærk at visse voluminøse varer sendes med fragtfirma.

I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender CasaShopping naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering med GLS:
Levering med GLS sker indenfor 1 – 2 hverdage. Når pakken forlader butikken modtager du en e-mail med track & trace og kan på den vis følge pakken. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet modtager du en besked fra GLS om afhentning i en pakkeshop nær dig.

Levering med Danske Fragtmænd:
Visse voluminøse varer sendes med Daske Fragtmænd,
og du vil blive kontaktet inden afsendelse. Leveringen sker normalt indenfor 1 – 2 hverdage 

Bemærk: Levering til kantsten med mindre andet er aftalt

1.4 Fragtskade 

Du bedes altid undersøge dine varer, med det samme du modtager forsendelsen. Hvis der er synlige skader, skal du notere det på det fragtbrev, du underskriver ved levering el. afhentning i pakkeshop.

Inden 48 timer:
Hvis du indenfor 48 timer konstatere, at varen er beskadiget, skal du straks kontakte CasaShopping på
info@casachopping.dk. Herefter behandles skaden som følge af fragt, og reklamationen vil blive behandlet.

VIGTIGT: send / returnere venligst ikke varen til forretningen før i har modtaget besked fra os. Dette kan gøre at reklamationen ikke godkendes hos fragtfirmaet.

Efter 48 timer:

Indberetter du ikke skaden inden for de første 48 timer, vurderes sagen fra gang til gang. I værste tilfælde kan det skyldes at fragtfirmaet ikke godkender reklamationen.

1.5 Afhentning i butik 

Ordrer der er bestilt til afhentning i butikken, kan afhentes når du har modtaget en e-mail med en bekræftelse på at dine varer er klar til afhentning.
Er varerne ikke på lager, vil du først modtage en e-mail men en forventet leveringstid, og derefter en e-mail når varen er klar til afhentning. Adressen er:

CasaShopping
Gammel Mønt 14

1117 København K

(
se åbningstider her)

1.6 Lagerstatus 

Sker det, at den varer, du har bestilt, ikke er på lager, har du selvfølgelig fuld fortrydelsesret. I sådanne tilfælde vil du blive kontaktet med henblik på at finde den løsning, der passer dig bedst.
Varer, der ikke er på lager, angives i nogle tilfælde med en vejledende leveringstid. Denne leveringstid kan variere afhængigt af sæson. 

2. Fortrydelsesret 

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, ansættes varen skønsmæssigt af CasaShopping ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering fortaget af CasaShopping, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage medføre at købet ikke kan fortrydes.

Omkostningerne ved at sende varen retur påhviler forbrugeren.

CasaShopping returnere beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2.1 Returnering 

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, og du bærer ligeledes risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres størrelse eller vægt ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for møbler og andre store produkter.

Vi kan være behjælpelige med at arrangere returtransport til en pris der variere alt efter hvilket produkt der er tale om. Prisen vil du få oplyst når du kontakter kundeservice mht. returnering.

Det er muligt at returnere varer ved forsendelse eller ved returnering direkte i vores butik.

Returneringsadresse:
CasaShopping

Gammel Mønt 14

1117 København K

Returvarer, der sendes pr. efterkrav, nægtes modtagelse medmindre andet er aftalt

2.2 Varens stand når du sender den retur 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering fortaget af CasaShopping, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage medføre at købet ikke kan fortrydes.

2.3 Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet aftales.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

CasaShopping returnere beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

3. Købsregler

CasaShopping yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles CasaShopping indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder CasaShopping returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

3.1 Reklamationer 

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Viser en mangel sig indenfor de første 6 måneder efter levering, formodes det at manglen var til stede ved levering. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. 

3.2 Garanti 

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret. 

3.3 Ombytningsret 

Det er en ombytning, når den vare, du har købt har en fejl eller en mangel og du får leveret en ny vare. Den nye vare du får leveret, skal være magen til den du købte. Det vil sige samme farve, samme model, damme funktioner – helt magen til.

Du kan kun vælge ombytning, hvis det er muligt. Det er fx ikke muligt at ombytte en brugt varer eller en udstillingsmodel, da der ikke findes en anden vare præcis magen til.

3.4 Rimlig tid 

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne. 

3.5 Formodningsreglen 

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet. 

4. Persondatapolitik 

Ingen personlige oplysninger der registreres på CasaShopping.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for medarbejdere hos CasaShop.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordrer. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på u krypteret form. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

5. Klageadgang 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på telefon 33 32 70 41 #2. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket hovedsageligt er relevant, hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark. Du finder klageportalen på ec.europa.eu/consumers/odr

6. Generelle forbehold 

Vi tager forbehold for:
Tastefejl, udsolgte varer, afgiftsændringer, prisstigninger fra leverandører.
Vi tager forbehold for udsolgte varer, men giver naturligvis besked hvis en vare er udsolgt, først kommende arbejdsdag efter modtagelse af ordren.